't Is feest tralala, 't is feest tralala!
Ayaan Hirsi Ali (of hoe heet ze eigenlijk echt?) dondert op tralala. Laat de amerikanen haar maar hebben en houden tralala.
Eigenlijk ben ik voor vervolging wegens misbruik maken van de goedheid van de Staat der Nederlanden, wegens het opruien van bevolkingsgroepen, wegens haatzaaiing, wegens de enorme kosten die zij heeft gemaakt v.w.b. haar veiligheid, wegens de geleden non-materiële schade die haar buren hebben ondervonden, wegens liegen & bedriegen, etc.
Maar eigenlijk kan het me geen fuck schelen: als ze maar héél snel mijn land uitgaat. De amerikanen verdienen haar. Ze gaat voor een conservatieve denktank werken. En zo droogneukt ze haar weg naar de wereldtop. Want dat ze een mediageile publiciteitshoer is mag duidelijk zijn. VVD-excuusnegert. Maar aan ons kan het dan niet gelegen hebben. Waar is die kraan met onschuld, ik moet nodig mijn handen wassen!Ayaan, jij was de zwakste schakel. En nou héél snel je koffers pakken! En stort die wachtgeldregeling in godsnaam op de rekening van een goed doel! Doei!
UPDATE 1: Volgens Verdonk is Hirsi Ali waarschijnlijk onterecht het Nederlanderschap toegekend! Ik eis boetedoening! Terugbetaling van alle gelden die Nederland totnutoe in Hirsi Ali heeft gestopt. En aftreden van Verdonk, want zij is immers hoofdelijk aansprakelijk voor de fouten die haar ministerie heeft gemaakt! Tevens onmiddelijke uitzetting naar het land van herkomst. Laat de VVD maar bloeden voor deze blunder en zelf aan den lijve ondervinden hoe het is als een dierbare wordt uitgezet! 26.000 + 1! Hoe heette dat ook alweer op z'n VVD's? Oh ja: "HANDHAVEN!"
UPDATE 2 (16-5/23.15uur): Minister Verdonk ligt op dit moment zwaar onder vuur vanuit de gehele Tweede Kamer. Het spijt me om te moeten zeggen, maar ik vind dat ze A) uitstekend en volgens de wet heeft gehandeld en B) heel goed opgewassen blijkt tegen zoveel aversie. Ze laat zien wel degelijk een daadkrachtig persoon te zijn die keer op keer met feiten de aanvallers van zich afslaat.
Ook al ben ik principieel niet voor Verdonk, als ik VVD-lid zou zijn zou mijn stem zeker naar haar gaan. Sterker nog: ik zou hopen dat zij zich van de VVD af zou splitsen en de partij de dikke middelvinger zou laten zien. Wat een stel hypocrieten bij elkaar…














Mannie | 15-May-06 at 6:11 pm | Permalink
Zo is dat. Opgeruimd staat netjes
pascal | 15-May-06 at 7:44 pm | Permalink
Daar moet op gedronken worden! Weg met deze smet op de politiek.
Chainsmokin Peepz | 15-May-06 at 11:03 pm | Permalink
Totaal mee oneens. Ayaan heeft vanaf het begin kenbaar gemaakt dat ze haar positie zal gebruiken om zich in te zetten voor Islamitische vrouwen. De VVD bracht haar zelfs tot de regering. Nelie Smit Kroes was op de hoogte van het verhaal en liep bij het aankondigen van Ayaan enorm te glijen bij het feit dat ze joepie joepie een echte vluchteling binnen de partij hadden gehaald.
Vluchtverhaal was op een aantal punten gelogen of aangedikt. Ja, nou en? Sinds wanneer zijn we allemaal brandschoon? Heb jij nooit gelogen om ergens binnen te komen? Het gaat niet om haar vluchtverhaal of zoals velen braken: ‘de economische status’. Ayaan heeft vanaf het begin dat ze in NL is komen wonen haar steentje bijgedragen door te tolken, vrijwilligen, vertalen etc. Dat is meer aan integratie dan wat we van welke immigrant dan ook verwachten met zo’n inburgeringscursus.
Het gaat om iets veel fundamentelers. Namelijk de rechten van de halve bevolking van deze planeet en dan inzoomend op de Islam.
Je weet wel, van oa die vrouwen die binnen deze cultuur niet kunnen integreren omdat ze genoodzaakt zijn zich onder een deken met kijkgat te verstoppen zodra ze maar 1 voet buiten de deur zetten of die vrouwen die besneden worden omdat genot alleen aan de kerel is voorbehouden. Die vrouwen laten zich over het algemeen niet bloot fotograferen op de motorkap of met een kek stoeipakje aan dus het is niet vreemd dat de internetgeneratie ze nog niet is tegengekomen.
Maar omdat de meeste loggers ‘nieuwszappers’ zijn, nemen ze geen enkele moeite om iets dieper op de boel in te gaan.
k heb ongelofelijk veel boeken gelezen van Islamitische schrijfsters en als er me iets duidelijk is geworden dan is het wel de onderdrukking van de positie van de vrouw.
Weet je wat het probleem is? De reportage is door mensen gemaakt die in een geheel andere cultuur leven. Dat was voor mij al duidelijk op het moment dat mensen die zichzelf een goed familielid van Ayaan noemen, onherkenbaar in beeld in de reportage van NOVA wilden blijven ivm herkenning door de Islamitische gemeenschap.
Goh, waarom zou je nou niet in beeld willen? Is het de schande die een familielid te weeg kan brengen?
Nog erger vind ik die types die Theo van Gogh hoog hebben zitten en Ayaan het liefst een ravijn ingooien. Ze brachten namelijk dezelfde boodschap.
Maar goed, ik ben ook maar een vrouw. Kan aan mij liggen. Vreemd, want het is nog niet die tijd van de maand …..
36 | 16-May-06 at 11:15 am | Permalink
Ik ben het helemaal en volstrekt met je oneens. Ik vond dat Taida mocht blijven en ik vind dat Ayaan mag blijven. Ik mag hopen dat ze bij die achterlijke VVD nu eindelijk eens doorkrijgen dat het asielbeleid onhoudbaar is. Ik ben het niet altijd eens met Ayaan. Maar ik mag hopen dat het afnemen van haar paspoort geen straf is voor haar mening. Dan zijn we pas diep gezonken. Zij heeft een leugen verteld? Nou en? Dan doen er zoveel, met reden. Die mogen wat mij betreft blijven.
Chainsmokin Peepz | 16-May-06 at 1:39 pm | Permalink
danku voor deze bijval nummer 36, blij om te zien dat er nog mensen met met hart op de juiste plek.
Maar goed, we leven in een samenleving die het NIMBY-principe hanteert (not in my backyard) en liever meebrult met de onvolledig geinformeerde massa.
http://www.nu.nl/news/733378/11/rss/Kritiek_op_verdonk_zwelt_aan.html
ayngael | 17-May-06 at 12:24 pm | Permalink
misschien dat ze dit gezeik al in 2002 moesten hebben? toen het bekend werd? nee nu… pfff
belachelijk!
begrijp me niet verkeerd, leugens zijn leugens maar waarom 4 jaar nadat het allemaal bekend werd?
cargawar | 17-May-06 at 2:59 pm | Permalink
Ik heb vannacht tot 3 uur zitten kijken. Wat mij ten hoogste verbaast is dat Verdonk alleen een constatering (!) heeft gedaan, geen besluit genomen.
Zij heeft geconstateerd dat De Wet zegt dat er nooit een naturalisatie kan hebben plaatsgevonden. Dat is de wet mensen. Ik denk ook dat Verdonk bij haar standpunt zal blijven. Tuurlijk zijn er byzondere omstandigheden te bedenken, maar dat is er voor 26.000 anderen wellicht ook.
AHA is gewoon een liegebeest die krijgt wat haar toekomt: enkeltje USA.
Dramaqueen | 17-May-06 at 3:51 pm | Permalink
Ik heb alleen ’s middags even gekeken, maar ik werd er misselijk van. Waar gááááát dit over? Het mens had allang gepland om te emigreren naar haar opdrachtgevers, met of zonder Nederlands paspoort.
AHA is klaar in Nederland, laat dat duidelijk zijn. Ze heeft de boel genoeg gepolariseerd om zodoende steun te kweken voor het buitenlandbeleid van Amerika. Als dank mag ze straks voor het Pentagon gaan werken voor heel veel defensie- en oliedollars.
Chainsmokin Peepz | 18-May-06 at 12:05 am | Permalink
@Cargawar: Helaas, Verdonk is niet goed op de hoogte van uitzonderingsbepalingen. De Vreemdelingenwet kent ook een paar bepalingen waarin o.a.:
- Personen die een andere naam opgeven maar deze zodanig gebruiken dat er geen twijfel mogelijk bestaat dat het om 1 en dezelfde persoon gaat.
Ali is een familienaam en in Somalische kringen is het niet ongebruikelijk om bijvoorbeeld de naam van je oma te voeren.
Verdonk is en blijft een dom ongeleid projectiel. De stemmen binnen de VVD-partij voor Verdonk of Rutte lagen niet ver uiteen. Verdonk dacht nu of nooit en heeft een hele domme zet gedaan waarmee ze zieltjes dacht te vergaren. De publieke opinie heeft zich inmiddels tegen haar gekeerd en zal ze opnieuw de boel moeten bekijken.
Oh … en herinner je de typische Verdonk-uitspraak nog over de Iraanse homo’s en christenen? Dat was zo’n besluit waarbij Rita zich baseerde op onvolledige ambtsberichten en TWEE DAGEN later haar beslissing onder druk van de kamer MOEST terugdraaien. De heren waren wel degelijk in levensgevaar.
Was zij ook niet die dame die bij hoog en laag beweerde dat IND-informatie niet terug zou vloeien naar land van herkomst? Gek genoeg bleek dat dus niet het geval te zijn ….
Oh en vergeet die asielzoekers niet die door Verdonk waren teruggestuurd en die dit met de dood moesten bekopen.
Al met al, er zijn kamerleden die niet slapen:
http://www.nu.nl/news.jsp?n=642106&c=11
(titel van het bericht: Verdonk lichtte de Tweede Kamer 100 keer verkeerd in … )
@Dramaqueen: Pentagon? Koop eens een krant.
cargawar | 18-May-06 at 11:02 am | Permalink
Het gaat hier niet om de persoon Verdonk en haar (falende) beleid, CSP, het gaat om dit specifieke geval, waar AHA (AHM)een valse naam en geboortedatum heeft opgegeven. Valse personaliagegevens waarmee zij de status van het Nederlanderschap heeft verworven.
Verdonk doet een constatering(!) dat op die gronden het onjuist is, volgens de Wet (Artikel 14 en de jurisprudentie van de Hoge Raad).
That’s all.
In dit geval heeft zij gewoon gelijk. En dat de gehele Tweede Kamer er op uit is haar politieke carrière als tafelpoten onder haar uit te zagen middels dit ene geval slaat kant noch wal. Verdonk heeft als een speer de Kamer ingelicht omdat het een parlementslid betrof. Lijkt me een goede zaak. Maar volgens minister Zalm, überspiekbriefjeslezer Van der Laan en de godganse goegemeente had Verdonk dit onder de hoed moeten houden, teneinde niet een kabinetscrisis te forceren.
Oftewel: Verdonk is de klokkenluidster die daarop wordt afgerekend en de gehele Tweede Kamer gaat voorbij aan het feit dat Nederland met een illegaal Tweede Kamerlid heeft gezeten.
Ik ben absoluut geen fan van Verdonk (je link dateert uit 2005 btw…geeft een vertekenend beld van de huidige situatie…), maar ik moet zeggen dat zij in dit geval wel wat meer credit voor integriteit verdient.
En dat vooral de VVD zichzelf enorm te kakken zet door het op te nemen voor een uitgerangeerde gloryhunter, boven haar eigen minister die ervoor kiest de Wet na te leven.
Verdonk wordt middels moties gedwongen de zaak opnieuw te onderzoeken. Dit heeft zij beloofd. Maar ik zou er niet gek van opkijken als haar standpunt blijft gehandhaafd en ze iedereen die nu zo fel van leer trekt tegen haar middels wettelijke middelen het nakijken geeft. En dat zou ik haar niet kwalijk nemen. Integendeel: ik zou het toejuichen.
Wat betreft AHA/AHM: die had haar lidmaatschap niet op hoeven geven. Dat was haar eigen keus. En laten we in vredesnaam blij zijn dat ze dat heeft gedaan en optieft naar het land der dwazen.
Chainsmokin Peepz | 18-May-06 at 2:45 pm | Permalink
De wet kent nog een aantal andere bepalingen die tegenstanders van Hirshi graag buiten beschouwing laten. Anders hebben ze helemaal geen poot om op te staan …
Verdonk is in deze zaak de persoon die een besluit heeft genomen op grond van persoonlijk belang en dacht zich gesteund te voelen door ‘de wet’. Helaas … wederom een besluit gebaseerd op onvolledige informatie en een flink stuk eigenbelang.
Ik ken de IND, ik ken Justitie en de Vreemdelingenkamer van de Arrondissementsrechtbank en weet daardoor ook vele andere vluchtelingen zich hier schuldig aan maken.
Stel jezelf eens de vraag waarom …. misschien helpt het? Zo niet … lees hieronder maar verder …
Het blijkt dat ondanks politieke afspraken er fouten worden gemaakt binnen de IND (Verdonks cluppie) en dat gegevens worden teruggespeeld naar land van herkomst.
Een vluchteling kan niet zomaar worden teruggezonden omdat het land van herkomst hier vaak zware repercussies tegenover stelt.
Ook is het zo dat zodra de identiteit van een vluchteling bekend raakt bij de autoriteiten van dat land, de familie gevaar loopt omdat de vluchteling een schande is voor de reputatie van dat land.
Ik vind het grappig dat je over het begrip ‘integriteit’ spreekt in het geval van Verdonk. Zo integer heeft Verdonk namelijk niet gehandeld.
Verdonk ontkent mailcorrespondentie met Hirshi waarin ze haar probeert gerust te stellen dat er op vrijdag niets aan de hand is en dat maandag ineens het ‘voornemen tot besluit’ valt. Dat is trouwens gewoon een mondeling besluit waarvan alleen de uitvoering nog moet plaatsvinden.
Verdonk valt hierbij opnieuw door de mand. En hard ook. Die correspondentie heeft wel degelijk plaatsgevonden ….
Die link dateert inderdaad van december 2005 …. hm, zo lang geleden is dat eigenlijk niet eens toch? De inhoud blijft overeind staan: 100 keer de kamer verkeerd inlichten (is niet integer overigens) … wees blij dat het niet aangescherpt is met de blunders die ze in de eerste 5 maanden van dit jaar heeft begaan.
De Tweede Kamer is niet bezig om de poten eronderuit te zagen … daar blijkt ze zelf prima toe in staat als je naar haar ‘besluitvaardigheid’ kijkt. Niet zorgvuldig maar overhaast en niet geinformeerd zodat de kans op slachtoffers groot is (zie persbericht uit 2005 … of telt dat soms niet meer mee als het om Hirshi gaat?).
Verdonk is geen klokkenluidster, ze is hooguit een koekkoeksklok die d’r klepel is kwijtgeraakt en nodig een revisie moet ondergaan wegens onbetrouwbaar tikkend klokwerk.
Weet je, ik ben ook van mening dat Hirshi beter op haar plek is in haar nieuwe job. Maar dat betekend nog niet dat het Verdonk vrij staat om de wet te omzeilen … ook Ministers dienen zich aan de wet te houden. Heel vervelend, maar waar.
P.s. Gloryhunter? Hm? Ik kan me niet voorstellen dat iemand zo’n strijd aan durft te gaan met gevaar voor eigen leven om zichzelf in de kijker te spelen.
Dus dude, surf maar weer verder naar publiciteitsgeile gloryhunters in spreidstand op de motorkap … die praten tenminste niet terug.
cargawar | 18-May-06 at 3:06 pm | Permalink
CSP: je negeert echt 100% mijn uitroeptekens bij het woordje “constatering”.
Er is namelijk helemaal geen sprake van een besluit.
Daarmee vervalt jouw hele betoog.
Wat Verdonk betreft zitten we echt op 1 lijn, maar je haalt andere zaken erbij die er niets mee te maken hebben. Zwak.
Verder gaat het prima met de meiden van de topless carwash! Ze laten weten zeer binnenkort in een Cargaspecial te komen opdraven…dát heb je dan in ieder geval wél voor elkaar!
Chainsmokin Peepz | 18-May-06 at 5:15 pm | Permalink
constatering heh …. nee, de dame had een voornemen tot besluit genomen en dit is teruggedraait door haar zelf.
Ik heb binnenin mijn betoog juist jouw mening over haar ‘integriteit’ en ‘ krachtige besluitvaardigheid’ betwist. En als je dit er niet uit kunt halen dan is dat een zwakte van jouw kant: Namelijk niet kunnen zien wie Verdonk nu echt is en wat haar motiveert om zo’n ‘voornemen tot besluit’ te nemen …. eeeeeeh … wellicht het beinvloeden van de publieke opinie in het kader van de nek/nek-race met Rutte??
Mijn betoog vervalt niet. Blijft lekker overeind staan.
P.s. gefeliciteerd met je dames. Zijn het je dochters en vrouw die in de blote nakerd op de motorkap liggen?
Chainsmokin Peepz | 18-May-06 at 5:25 pm | Permalink
p.s.:
‘Ik denk dat ik tot heroverweging zou kunnen komen op basis van de reactie van mevrouw Hirsi Ali en ook op grond van de overwegingen van dit debat en de strekking van de motie.’ Tegelijkertijd hield zij ook vol dat zij zorgvuldig heeft gehandeld ten opzichte van Hirsi Ali.
check dossier Verdonk op Volkskrantpagina …
Dus had mevrouw Verdonk zich moeten laten informeren over de mogelijkheden voordat zij Ayaan haar Nederlanderschap ontnam.
Nog zo’n leuke quote:
Verdonk ontkende dat zij voor de uitzending van Zembla al wist dat Hirsi Ali had gelogen over haar naam. Dit leidde tot een felle ruzie tussen de minister en GroenLinks-leider Halsema. Die stelde dat Verdonk al eerder de werkelijke naam van Hirsi Ali wist. Verdonk ontstak hierover in woede. ‘Denkt u dat ik dit een fijne situatie vind?’
Hoe integer?